Friday, December 2, 2011

grandmother

Eh hye dan assalamualaikum . quit long time aku ta hapdett blog nieh kan . budak spm lah katakan . haiseyhh .bertuahlah diorang yg dah habes exam tuhh . tahniah aku ucapkan LOL XD haha . um umm ,keyhh  7 subjek dah berlalu now tinggal two papers je lagi account and economi asas . yaAllah , hope I can do the best for the two papers . cayook cayook syahirah . INSYAALLAH BOLEH #tu dia kan dah tercapsLock . hahaha .

subhanALLAH . aku rindu nenek lahh . :’( . tahu ta masa jawab paper BI hari tuh , masa buat essay tuh kan ,  aku tulis pasal arwah nenek . siously na menangis tulis essay tuhh . boleh dikatakan 98% aku buat essay tuh base on nenek . mula mula na jawab no 1 yg pasal who your admire macam tuh lah kan , tapi tade idea lahh . aku mana de admire kat sesapa . orang je yg admire kat aku LOL HAHAHHA . #muntah kuning . alaaa , tau korang jelous . kan kan ? hahaha . astagfirulahalazim bawak mengucap kak . J   #syera tolong jangan na perasan boleyh . tade orang na admire kat kau pun lahh .

hurmm , dah dekat 3 tahun nenek tinggal kan kami . 3tahun kitorang beraya tanpa nenek . tapi kan nenek sebelah mak ada . hahaha . astagfirulahalazim . tapi arwah nenek nie yg paling kitorang rapat . sebab nenek tinggal dengan kirorang . rumah yg aku duduk dan juga keluarga aku tinggal sekarang nie pun rumah arwah nenek sebenarnya . then nenenk dah meninggal wasiat kan dekat ayah (anak bongsu lelaki) so sampai sekarang nie lahh aku still berpijak dekat rumah pusaka nie . #seram tak ? :D

yaALLAH rindunya dengan nenek .  sekarang tade orang na marah aku lagi (sebab aku suka buat bising dalam rumah) na nasihat kan aku lah , na bagi duit belanja lahh #ecehhh melampau naa . umm , na masak ketupat , rendang , buat  kuih kuih . hurmm , nenek aku sorang yg rajin tauu . walaupun dia dah tua tapi tulang dia kuat . keh keh . tengok cucu dia lah pun kan nnya . aduhaii (edisi khas)  LOL .
masa arwah nenek meninggal tuh ta silap umur dia 85 macam tuh lahh . masa tuh aku na pergi sekolah . nenek tengah na solat subuh dekat bilik . then tetiba nenek jerit jerit panggil nama mak aku . pastu mak aku jerit jerit panggil nama aku , kakak yg kedua dengan abang tyme tuh kitorang dekat atas . then aku turun aku tengoklah  nenek , masa tuh nenek dah terbaring atas peha mak aku (tutup mata) tapi masih bernafas . ayah aku tade tyme tuh pergi masjid so mmng tinggal kami je lahh . mak dah tatahu na buat ape then kalam kabut suruh kakak pergi telefon pakcik makcik yg dekat dekat area rumah aku , pastu mak aku  suruh aku dengan abg aku pergi bersiap pergi sekolah . ==’’ okeyh ! kitorang ikut je lahh . ta ikut derhaka pulak kan .

dipendekkan cerita. Masa dekat sekolah tyme pukul 11 lebih lah kalau ta silap abg aku yg first datang sekolah siap buat annousment lagi panggil nama aku dengan abg aku yg second  suruh pergi pejabat . masa tuhh otak aku dah pikir macam macam dah . kenap nie kenapaa nei . haihh . masuk pejabat je Nampak muka abg aku yg first then dia kata dah balik nenek dah meninggal . subahanaAllah . mmng na gugur air mata aku masa tuh , tapi cover lah dulu .cehh , then ,masuk kelas ambik beg masa tuh lah yag aku menangis . depan cikgu depan kawan kawan satu kelas . masa tuh diorang dah cakap sabar syera , cikgu dah peluk peluk aku dah . then aku balik lahh .. sampai rumah,,  mayat nenek belum ada , dalam kul 12 lebih van jenazah datang bersama kakak aku yg second tuhh . rupanya masa kitorang pergi sekolah dia yg teman nenek aku masa ayah hantar kat hospital . kakak cerita lepas  dapat rawatan tuh nenek sedar , siap boleh cerita cerita lagi . then tetiba doctor suruh kakak keluar tetiba beberapa  minit tuh , doctor cakap nenek dah meninggal . pelik aku .. –‘’ na buat macam mana dah ajal kan .

so until now aku sentiasa ingat nenek , ingat pesan nenek . eventhought that was only just  memories  for me and for my family we still love and remember him  . imsy nenek <3 

--------------------assalamualaikum----------------