Friday, November 23, 2012

time to you grow up :)

Assalamualaikum .

prghhh lama kot aku tak menghapdate blog .almaklumlah bzy memanjang .hujung minggu ?sesungguhnya hujung minggu aku dihabiskan dengan waktu tidurku . haha . baru cool namanya . kan kan ? Alhamdulilah berakhir sudah sem satu aku and sekarang tengah tunggu result je laa . sesungguhnya hanya tuhan saja yg tahu perasaan aku sekarang ni . umm takpe kita dah berusaha and now segalanya kita berserah dah bertawakal padanya . jyeahhhh rock bebeyh ! LOL .haha

ok sekarang aku tengah cuti sem . ha'a cuti sem laa sangat . cuti cuma 2minggu je kot . sebelum balik macam macam planning nak buat tu lahh nak pergi tu laa bila dah sampai rumah haa tidur lahh kau memanjang . eh sudah semestinya tidur itu nikmat ! mimang rugi ahh kalau dilepaskan . hahaa .
umm cuti sem aku kali ni sangat ohsemm .ceh ayat "kali ni " padahal baru cuti sem yg pertama dalam hidup kau laa weyy . booooooo !! haha . umm yess bagi aku ohsemm  .becusss aku kena jaga nenek aku yg sakit dekat hospital :) tipulaa aku tak pernah merungut . memang adaa .banyak kali . bila mak atau sesiapa suruh jaga nenek kejap perkataan "alaa malas la" mesti akan keluar dari mulut aku .umm kekadang tuu cakap OK tapi dalam hati dah membebel tah pape tah . yelaa ,cuba korang fikir kita cuti ,nak seronok nak enjoy nak keluar dengan kengkawan kan ? betul tak .. ??

ummm tapi aku istighfar balik .muhasabah diri .ikhlaskan hati fikir dia tu nenek aku .dia tu satu satunya nenek aku .aku dah takde nenek lagi selain nenek tu . then aku cakap lagi dekat diri aku tahu tak bertapa banyaknya nya pahala yg kau dapat .mungkin ada hikmah disebalik semua ni . kan ? :) yeayy Alhamdulilah aku rasa seronok rasa puas  lepas jaga nenek . 

banyak jugak laa pengalaman yg aku tak dapat lupakan masa kat hospital tu ,masa tu aku jaga dengan cousin aku and makcik aku . kitorang kena halau dengan nurse laa sebab tidur kat surau ,almaklumlah mana bolehh sampai 3 orang jaga pesakit . eleyh nurse tu pun kecoh laa cuba mak untie yg sakit ? tah tah satu family pergi jaga . *angkat kening * haha  .
lepastu merempit pukul 5 , 6 pagi laa balik rumah . jalan sunyi ,sejuk jee .lampu merah pun bedal jalan . haha . kelakar tak kelakar memang kelakar laa .. anyway tiap tiap hari kitorang macam tu kot . haha

and now cuti sem aku dah pun sampai ke penghujungnya . ok memang menjerit jerit hati aku sekarang ni mengatakan taknak balik . T.T  sejurjunya aku dah tak larat dah . tapi yess kau kuatt think positive . lagi beberapa bulan sahaja .then kau boleh lahhh tidur selama 3 bulann O.o'' haha ok melampau la tuu umm tapi kenyataan .urmm nextweek aku dah masuk sem 2 . ahad ni aku dah balik i means 25 ni . huaaaa .nak buat macam mana lumrah as student kan . urmm ok pape pun doakan result aku yg terbaik Amin Amin Amin . 
kalau ada umur yg panjang akan kita bersua kembali . eceh cewahhh ayat kau gelak guling guling , haha . 
ok sampai sini saja  . see you sem two . Assalamualaikum :)

~YaAllah jika dia bukan jodoh aku engkau jauhkan lah hati ini , tapi sebaliknya jika dia adalah yg selaknya untuk aku engkau jagalah hati  ini agar suatu harui nanti dia akan menjadi milikku :)