Wednesday, February 8, 2012

Alhamdulilah i'm pass :D

Assalamualaikum dan selamat petang . yeayy ! :D
Alhamdulilah , saya gembira tak terkata . akhirnya tak sia sia selama 1 bulan saya pergi belajar memandu . Alhamdulilah saya lulus . yess saya sudah boleh memandu secara halal . eh belum lagi lesen tak keluar lagi . haha . sabar sabar . jangan gelabah nanti di timpa musibah . eceh eceh . haha .

yess tadi memang saya sangat nervous tipu lah kalau saya kata saya tak nervous kan . nampak pegawai pegawai jpj dengan baju seragam dia tuhh , "eh bajet aku takut lah" *dalam hati* tapi pada hakikatnya yess saya mmng takut pun bhahaha .. tadi ada lebih kurang 80 lebih and saya dapat no 17 . Alhamdulilah , dulu masa test moto saya dapat no 54 tak silap . itu duluu laa , sekarang dengan dulu tak sama . kan ? *oke saya merepek* 

oke first saya buat dalam litar . dalam litar benda paling saya takut bukit . yess bukit ! tadi saya buat dua kali percubaan sebab saya tak yakin . hehe . maklumlah saya nie kurang keyakinan diri . :) tapi Alhamdulilah saya lepas , dan seterusnya pun saya lepas . Alhamdulilah . saya bersyukur sangat dan separuh daripada ketakutan saya dah hilang .. :)

oke lepas tuh kita buat on the road pulaa , ponn benda yang paling saya takut . haha yelah saya nie tak pandai memandu pun sebelum nie . tak macam awak semua dah proo :) oke part nie mmng lawak gilaa . haha ok first first excited semua ok kereta dah gerak apa semua , ha ! masa dekat jalan raya saya tahu sepatutnya saya masuk gear 2  , tapi saya tukar gear 4 . eh salah kereta tu ok . gear dia yang susah sangat . haha --'' , ok mmg siap di tegur lah dengan jpj tuh . yess saya dalam kepala nie dah pikir yaAllah gagal lah aku nie . ok , saya bawak kereta macam biasa dah lepas semua tuh , masa dekat traffic light nak belok sepatutnya kena tukar gear . saya ? teka lah ..... ahaha tak tukar pun , memang pusing lipat lah masa tuh .* oke anda semua boleh gelak puas puas sekarang*  sekali lagi saya pikir saya dah gagal . yess riak wajah saya terus berubah . oke kita dah sampai dan bila saya tengok borang . eh 17/20 ! saya rasa macam yaAllah nak je saya jerit masa tuh . Alhamdulilah saya lulus .*oke semua boleh senyum sekarang* berkat doa saya baca ayat kursi masa tengah drive tuh . :)

#untuk pengetahuan semua 16 keatas dah lulus . oke lah tu 17 , bukan markah kesian pun kan . hahha 

oke itu saje lah cerita saya . Alhamdulilah doa saya diperkenankan dan segala urusan saya dipermudahkan . dan lepas nie saya nak cari kerja pulak . doakan saya yee . :)


TIPS NAK BERJAYA :
buat lah selalu solat tahajjud dan solat solat sunat .
insyaAllah kejayaan milik anda .

Assalamualaikum ....