Sunday, January 22, 2012

you strong you brave :)

Assalamualaikum .
bismillahirrahmannirrahim :)

yaAllah saya sangat penat hari ini . sungguh besar dugaan yang kau beri . andai masa boleh ku putar , ingin saja ku putar . tapi ... itu semua kuasa Allah . hanya dia yang layak melakukan semua ini . dan setiap benda yang terjadi pada hari ini memang telah tertulis untuk mu wahai manusia yang bernama
NUR SYAHIRAH BINTI MD SALEH .

harini macam macam cabaran dan dugaan saya tempuh . mental ? fizikal  ? semuanya memainkan peranan .
hari ini satu hari suntuk saya keluar .balik dari putrajaya terus sampai rumah mandi mandi dan terus pergi ke shah alam . yess mmng saya sangat penat .

hmm , saya  , saya di tipu . saya datang dengan penuh harapan tapi saya pulang dengan penuh kehampaan . subhanaAllah . yaa . saya sangat bersyukur kerana Allah telah membuka pintu hati saya untuk menyertai program yang telah di anjurkan itu . tapi .. tapi "kami" sangat terkilan . hmm . perlu kah menipu ? perlukah memainkan perasaan kami . anda ta takut dosa ke ? pelik . itulah yang bermain difikiran saya . hmm . kami percaya anda . dengan harapan kami dapat peluang pekerjaan itu . yess mmng ta dinafikan program yang kami pergi itu sangat menajubkan . sangat menggagumkan . tapi .. itu semua bukan yang kami dengar dari mulut anda . anda bohong kami . anda bohong perasaan kami lagi satu kami dah bayar .berapa ? biarlah hanya Allah yang tahu  . hmmm ...

dan ... saya sangat sedih . ibu mengharapkan sesuatu yang bermanfaat . yess ibu juga yang menyuruh saya pergi join program tuh . yaAllah saya sangat sedih . nanti bila kakak dah kerja kakak ganti duit ibu . ini janji kakak pada ibu . yaAllah perkenankanlah doa hambamu ini . AMINN ..

tape laah semuanya dah berlaku . ok saya fikir positif . awak berani syahirah . dalam dugaan yang mendatang itu . awak memberanikan diri untuk pulang . dripada kau tatahu naik bas dari putrajaya ke banting and now kau dah tahu . ha ! masa dalam bas kau dah tolong kakak tuh bagi tempat duduk . Alhamdulilah dapat pahala free syera . ha lagi satu takan kau dah lupa masa dalam perjalanan balik dari putrajaya ke banting kau kan dapat kawan baru . india . yess . saya sangat peramah dan dia lagi bertambah peramah . siap tukar no fon lagi . siap mintak facebook lagi . nah , disebalik kejadian yang berlaku terselit hikmah hikmah yang tersembunyi . oleh itu kau jangan mengeluh yee syera . anggap ini semua satu pengalaman dan jadikan ia sebagai satu pengajaran . hmm , duit boleh di cari syera , tapi nyawa harga diri kau jauh sekali dan tiada nilainya . ingat tuuuu ..

hmm , siapalah saya untuk menghukum mereka . biarlah Allah sahaja yang membalasnya ...

assalamualaikum ....


dugaan datang  tidak mengira waktu dan apa jua keadaan . oleh tu jangan lah anda  mengeluh justeru berdoalah kepada yang maha esa .